tcc

Terapia cognitivă comportamentală (TCC) este o formă de tratament psihologic care s-a dovedit a fi eficientă pentru o serie de probleme, inclusiv depresie, tulburări de anxietate, probleme de consum de alcool și droguri, probleme conjugale, tulburări de alimentație și boli mintale severe.

Numeroase studii de cercetare sugerează că TCC duce la îmbunătățirea semnificativă a funcționării și a calității vieții. În multe studii, terapia cognitiv comportamentala s-a dovedit a fi la fel de eficienta sau mai eficienta decât alte forme de terapie psihologică sau medicamente psihiatrice.

Este important să subliniem că progresele înregistrate în TCC au fost realizate atât pe baza cercetării, cât și a practicii clinice. Într-adevăr, TCC este o abordare pentru care există dovezi științifice ample că metodele care au fost dezvoltate produc efectiv schimbarea. În acest mod, terapia diferă de multe alte forme de tratament psihologic.

Terapia cognitiv comportamentala (TCC) se bazează pe mai multe principii de bază, inclusiv:

  • Problemele psihologice se bazează, parțial, pe moduri de gândire defectuoase sau inutile.
  • Problemele psihologice se bazează, parțial, pe tiparele învățate sau ale comportamentului inutil
  • Persoanele care suferă de probleme psihologice pot învăța modalități mai bune de a face față acestora, ameliorand astfel simptomele și devenind mai eficiente în viața lor.

Tratamentul TCC implică, de obicei, eforturi pentru schimbarea tiparelor gândirii. Aceste strategii pot include:

  • Învățând să recunoști distorsiunile în gândirea care creează probleme și apoi să le reevaluezi în lumina realității.
  • Obținerea unei mai bune înțelegeri a comportamentului și motivației celorlalți. Utilizarea abilităților de rezolvare a problemelor pentru a face față situațiilor dificile.
  • Obtinerea unui sentiment de încredere in propriile abilități.

Tratamentul TCC implică, de asemenea, de obicei eforturi pentru schimbarea tiparelor comportamentale. Aceste strategii pot include:

  • Înfruntarea temerilor, în loc să le evitați.
  • Utilizarea jocului de rol pentru a vă pregăti pentru interacțiuni potențial problematice cu ceilalți.
  • Învățarea calmării minții și relaxării corpului.

Nu toate terapiile TCC vor folosi toate aceste strategii. Mai degrabă, psihologul și pacientul / clientul lucrează împreună, în mod colaborativ, pentru a dezvolta o înțelegere a problemei și pentru a dezvolta o strategie de tratament.

Terapia Cognitiv Comportamentala pune un accent pe ajutorarea indivizilor să fie propriii lor terapeuți. Prin exerciții în sesiuni de terappie, precum și exerciții cu „teme” în afara sesiunilor, pacienții / clienții sunt ajutați să dezvolte abilități de coping, prin care pot învăța să își schimbe propria gândire, emoțiile problematice și comportamentul.

Terapeuții TCC subliniază ceea ce se întâmplă în viața curentă a persoanei, mai degrabă decât ceea ce a dus la dificultățile lor. Este necesară o anumită cantitate de informații despre istoria cuiva, dar accentul se pune în primul rând pe avansarea în timp pentru a dezvolta modalități mai eficiente de a face față vieții.

Terapia cognitivă comportamentală este utilizată pentru a trata o gamă largă de probleme. Adesea este tipul preferat de psihoterapie, deoarece te poate ajuta rapid să identifici și să faci față provocărilor specifice. În general, necesită mai puține ședințe decât alte tipuri de terapie și se realizează într-un mod structurat.

concept tcc
Gandurile creeaza sentimente > Sentimentele creeaza un comportament > Comportamentul intareste gandurile

TCC este un instrument util pentru a aborda provocările emoționale. De exemplu, vă poate ajuta la:

  • Gestionarea simptomelor bolilor psihice
  • Prevenirea unei recidive a simptomelor unei boli de tulburare mentala
  • Tratarea unei boli mentale atunci când medicamentele nu sunt o opțiune bună
  • Aflați tehnici pentru a face față situațiilor de viață stresante
  • Identificați modalitățile de gestionare a emoțiilor
  • Rezolvarea unor conflictele relaționale și învațarea unei modalități mai bune de a comunica
  • Putei sa faceți față durerii sau pierderii unei persoane dragi
  • Depășiți traumele emoționale legate de abuz sau violență
  • Faceți față unei boli medicale
  • Gestionați simptomele fizice cronice

Tulburările de sănătate mintală care se pot îmbunătăți cu ajutorul TCC sunt:

  • depresie
  • Tulburări de anxietate
  • Fobiile
  • PTSD
  • Tulburari de somn
  • Tulburari de alimentatie
  • Tulburare obsesiv-compulsivă (TOC)
  • Tulburări de utilizare a substanțelor
  • Tulburări bipolare
  • schizofrenie
  • Disfunctionalitati sexuale
Ti-a placut articolul? Poti sustine Voifibine.ro pe Patreon pentru acces la continut premium!

P U B L I C I T A T E

republicabio.ro
Sustine proiectul nostru
Voi fi bine este un proiect online independent. Daca iti place ceea ce citesti ne poti sustine financiar printr-o donatie ce ne va ajuta sa ne dezvoltam in continuare. Donatiile vor fi rasplatite cu un cont premium pe site.
Donate with PayPal button
Become a Patron!
ABONARE NEWSLETTER