LUPTA CU GÂNDURILE NEGATIVE: PRACTICA REGULARĂ DE MINDFULNESS

În miezul fiecăruia dintre noi se află un spațiu care cunoaște pacea profundă. Pe măsură ce creștem, tindem să ne lasam atrasi din ce în ce mai mult de minte – problemele noastre, obiectivele noastre, speranțele, temerile și dorințele noastre. Avem tendința să fim atât de ocupați, prinși și să pierdem legătura cu acest sentiment mai profund al sinelui … această conștientizare pură necondiționată.

Devine ușor pentru noi să fim mai atrași în gândirea negativă cu atât pierdem contactul cu noi înșine în acest fel și ne pierdem în minte. De fapt, cercetările de la Universitatea Harvard arată că majoritatea oamenilor „rătăcesc in mintea lor” in proportie de 47% din ziua lor și aceasta este rădăcina a ceea ce provoacă fuziunea cognitivă (înțelegerea cu gândurile).

mindfulness si gândurile negative

Imaginează-ți oceanul. Uneori, valurile de suprafață pot fi tumultuoase, dar adâncimile sunt neafectate, calme și pașnice. Mintea noastră are aceeași natură. Există o liniște perfectă în fiecare dintre noi. Tocmai sub condiționarea noastră, gânduri și obiceiuri care pot fi uneori zbuciumate, există un loc liniștit în interior și este întotdeauna la dispoziția noastră ca refugiu pentru starea de calm.

Terapia prin mindfulness isi propune ca prin practica sa poti ajunge la acel izvor de integralitate și pace. Iti permite sa te trezești din mintea rătăcitoare (acolo unde suntem pierduți în mintea noastra, credințele noastre vechi, obiceiurile, reacțiile și modelele de gândire), astfel încât să putem trăi în mod deliberat. Mindfulness iti permite sa dezvolti capacitatea de a trăi prin acea conștientizare mai profundă și astfel îmblânzim mintea.

S-a dovedit că meditația regulată scade stresul, depresia și anxietatea, dar și îmbunătățeste funcția imunitara. Oamenii care practică meditația raportează un nivel global de satisfacție mai mare decât alții. De fapt, cercetătorul și psihologul Matt Killingsworth a constatat că ceea ce îi face cei mai fericiți pe oameni este să fie pe deplin prezenți în momentul prezent și că, cu cât mințile noastre rătăcesc, cu atât mai nefericiți devenim.

Resurse unde poti sa incepi lectii de minduflness.

– Online Mindfulness Free – engleza (gratuit)
– Free mindfulness resources – engleza (gratuit)
– UCLA Guided Meditations – engleza (gratuit)
– CALM APP – websiteAndroidiOS – (gratuit si platit)
– The Free Mindfulness Project – engleza (gratuit)

Alte aplicatii pentru Android si iOS, cu descarcare gratuita si optiuni de abonare: Headspace, Stop, Breathe & Think, 10% Happier, The Mindfulness App, Meditation Studio App.

Am incercat sa gasesc informatii in limba romana insa nu am dat decat peste coacheri care pun la dispozitie materiale promotionale.

Citește continuarea în pagina următoare


P U B L I C I T A T E


Sustine proiectul nostru
Voi fi bine este un proiect online independent. Daca iti place ceea ce citesti ne poti sustine financiar printr-o donatie ce ne va ajuta sa ne dezvoltam in continuare. Donatiile vor fi rasplatite cu un cont premium pe site.
Donate with PayPal button
Become a Patron!
ABONARE NEWSLETTER