SCAPĂ DE GÂNDUILE NEAGATIVE: REVINO LA REALITATE !

„Să nu privim înapoi cu mânie sau înainte cu frică, ci în jur,  în conștientizare.” ~ James Thurber

Observați că multe gânduri negative curg în principal din două direcții. Primul este să trăiești în trecut – poate te ruminezi asupra greșelilor, problemelor, vinovăției și orice lucru din viața ta care nu a mers așa cum crezi că ar fi trebuit să meargă. Al doilea este grija pentru viitor – teama de ceea ce poate sa se intample sau nu se întâmple pentru tine, pentru alții sau pentru planetă.

Astfel de probleme poate lua forma stresului dacă veți atinge sau nu anumite obiective sau anxietate cu privire la securitatea finanțelor sau relațiilor. Sau poate este posibil să vă faceți griji pentru ca îmbătrâniti. Oricare ar fi gândurile tale negative, observă că pentru a te angaja în tipare negative ale gândirii, mintea trebuie să-și concentreze atenția mai ales în trecut sau viitor. Fie asta, fie noi judecăm și etichetăm mental lucrurile din momentul prezent ca fiind „proaste”.

Când suntem pierduți în gândirea negativă, tindem să fim atât de cuprinși de gânduri încât pierdem complet legătura cu ceea ce se întâmplă de fapt în momentele actuale ale vieții noastre. Ne lipsesc micile plăceri de a trăi în fiecare zi. Lumina soarelui, gustul mâncării pe care o consumăm, o legătură reală cu cineva pe care îl iubim în timp ce vorbim. Când ne-am pierdut in mintea noastra, pierdem legătura cu lumea din jurul nostru … și pierdem legătura cu noi înșine.

Pentru a deveni mai prezenti și a fi capabili să ieșim din gândirea negativă, o metodă puternică este „să revenim la realitate”. Pentru a face acest lucru, pur și simplu îți redirecționezi atenția din gândurile din capul tău și îți concentrezi atenția asupra percepțiilor tale bazate pe simț.

Indiferent dacă vă aflați în casa dvs., la birou, în parc sau într-un metrou, observați totul în jurul vostru. Folosiți-vă simțurile la maxim. Nu intrați într-un dialog mental despre lucrurile pe care le vedeți, ci doar conștiențizati ceea ce experimentați în acel moment.

Fiți conștienți de sunete, parfumuri, senzația de aer pe piele sau punctele de contact cu scaunul de sub tine. Fii acolo pe deplin în acest moment. Aceasta este o formă de practică de mindfulness.

Cercetările prof. Mark Williams de la Universitatea Oxford au arătat că, atunci când apar dificultăți în viață, mulți dintre noi tindem să ne prindem în gândire excesivă nesăbuitoare. Uneori, oamenii încearcă să oprească gândirea nefolositoare constantă, dar nu trebuie să încercăm să ne oprim gândurile. Un mod mai eficient de a ușura tot zgomotul intern, conform prof. Williams, este să acordăm atenție experienței noastre senzoriale directe. În acest fel, rămâne în atenția noastră pur și simplu puțin spațiu pentru toată gândirea excesivă. Revenirea la realitate noastra calmează mintea și ne motivează în momentul prezent.

Acum, evident ca scopul nu este să trăim complet cufundati în simțurile noastre tot timpul. Este bine să ne gândim când este util, desigur. Dar putem folosi această conștientizare a simțurilor noastre pentru a ne baza și a ne concentra într-o conștientizare mai mare atunci când ne aflăm prinși în gândirea negativă.

Este de fapt aproape imposibil să fim prezenți în acest moment în simțurile noastre și să continuăm negativitatea! Încercați-l ca pe un experiment și aflați pe pielea voastra pentru a vedea dacă acest lucru este adevărat.

Citește continuarea în pagina următoare


P U B L I C I T A T E


Sustine proiectul nostru
Voi fi bine este un proiect online independent. Daca iti place ceea ce citesti ne poti sustine financiar printr-o donatie ce ne va ajuta sa ne dezvoltam in continuare. Donatiile vor fi rasplatite cu un cont premium pe site.
Donate with PayPal button
Become a Patron!
ABONARE NEWSLETTER